Update Info

Last Update: January 3, 2023.
My new fan site is here!

※レイアウトの都合上、このブログは「Webバージョン」でご覧ください。(モバイルの場合、画面下部に切り替えリンクがあります。)
*For proper layout, read this blog in "Web version". (There is a switching link at the bottom of this page if you're looking in mobile version.)

2016年4月17日日曜日

April 17, 2016

※4月14日に熊本で大地震が発生しました。被災地の方にお悔やみとお見舞いを申し上げます。
*There was a big earthquake in Kumamoto on April 14.  I'm sorry for those of you who are suffering from that and I pray your condition will get better as soon as possible.

ゲームで世界の危機的な状況でも実感わかないことがあるのは、ライフラインへの影響があまり表現されていないからのように思います。アルノサージュでも、ソレイルの動力が生命エネルギーになった時にずっと不規則に停電するとか、フェリオンに人がいなくなった時に店の品揃えが悪くなる等あったら、より危機を実感できたのではないかと。そういう表現=難易度が上がることでもあるので、バランス面で難しい点もあると思いますが、土屋作品は元々難易度低めだからいいのでは。今実際に起こっている災害に際して思いました。

I think the reason why sometimes a world crisis situation in video games does not look realistic is that influence for the lifeline is not expressed much.  In Ar nosurge, I guess it would be more realistic if the power cut continues irregularly when power of Soleil is changed to life energy, or the shop's supply in Felion goes bad when people are taken by Sharls.  Such expression gains difficulty of the game at the same time, thus it may not be simple to control balance with such expression, but I suppose it is acceptable since Director Tsuchiya's works are generally kind of easy.  I have imagined such thing regarding with the real current disaster.