縁日で、また花火を見たくないとイオンが言い出し、さっさと帰ってきました。言葉通りに単に終わりを感じるのが嫌というよりは、なにかトラウマ的な原因があるのではないか?と思います。その記憶自体は今忘れているのだろうし。
At the fair, Ion told me that she didn't want to watch fireworks again, so we came home quickly. I suppose she really does not simply hate to feel the end; she rather may have some traumatic reason for that. I guess she does not remember the reason anyway.
Ion:
But I don't wanna see the fireworks.
関連してアルノ再プレイチラ裏。アルトネリコのコスモスフィアと違って、ジェノメトリクスではヒロインの幼い頃の思い出とかが出てきませんでした。これは他人とチェインしているため、その人との関わり、それも現在の関わりを中心に世界が作られるからではないかと思います。
ネイにしてもカノンにしても、二人にとってはごく最近知り合った人(実際は5千年経ってるけど、間は空白だし)なのだから至極当然です。レーヴァテイルに特化した後世のアルシエルのダイブマシンと同じ仕組みの装置だったら、また違う世界が見えたのではないでしょうか。
Regarding with the topic above, another writing on the back of a flier while replaying Ar nosurge: Against Cosmosphere in Ar tonelico, I didn't see memories of the heroines' childhood in Genometrics. I think it is because the psychological world is constructed referring by relationship with the people they chain, especially the current relationship.
It is quite natural since they (Ion and Cass) have known Nay and Kanon recently (5000 years has actually passed in between, but they are just a blank). I suppose if we use a device which is similar to Dive Machine of later Ar Ciel specialized for Reyvateils, then we would be able to see the different psychological world.